Lefties - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jorine - WaarBenJij.nu Lefties - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jorine - WaarBenJij.nu

Lefties

Blijf op de hoogte en volg Jorine

21 Oktober 2015 | Australië, Melbourne

'Hé joh! Je fietst aan de verkeerde kant van de weg!' wil ik roepen. Nou heeft dat op zich sowieso niet heel veel zin omdat mensen hier dat niet verstaan, maar het heeft al helemaal geen zin als je eigenlijk zelf diegene bent die aan de verkeerde kant fietst.. Links, jorine, links! Aan de goede kant van de weg cross ik op mn mountainbike verder over Rottnest island. Ik ben lichtelijk gefrustreerd doordat de ferry vol was, ik daardoor twee uur moest wachten, de fietsen op waren en ik dus op het eiland de fiets moet huren wat natuurlijk weer duurder is en meer gedoe. En whats up met die mensenmassa hier? En waar zijn die quokka's dan? Ik trap nog maar wat harder om die frustratie eruit te fietsen. Mn Nederlandse ongeduld speelt weer even op. Iedereen had verteld dat dit zooo leuk en mooi zou zijn dat ik wellicht de lat wel erg hoog heb gelegd. Dan denk ik 'en wat nou als ik gewoon eens probeer te genieten van het fietsen en de zon? En wat als ik die dieren niet zie, ik bedoel, aanraken ga ik ze sowieso niet ook al zegt iedereen dat dat kan!' Ik voel de wind in mn haar, fiets nog lekker wat harder door en 2 min later staat er zo'n beestje vlak voor me op de weg. Ik stop en kijk naar hem, hij is heel nieuwsgierig en helemaal niet bang. Hij komt zelfs naar me toe. Oké, stop maar, ik ben ook niet bang voor jou, maar aanraken wil ik je nog steeds niet. Ik fiets nog een stukje de 'lange route' op, klouter een zandpad op en opeens sta ik bovenaan zo'n adembenemend verlaten strand dat ik er volledig stil van word. Alle frustraties die ik evt nog had zijn direct weg, dit is het zo waard!


Inmiddels ben ik aangekomen in Melbourne. Redelijke stress om op het vliegveld te komen omdat alle oprecht behulpzame mensen hier me van het kastje naar de deur stuurde. 'Nee de bus gaat daar.' 'Nee hier gaat ie niet.' Aah! Maar gelukkig toch de juiste gevonden en op tijd op het vliegveld aangekomen. Aangekomen in de stad word ik ook meteen door een local onder de arm genomen en word ik richting hostel geloodst. Ik denk af en toe: ik zie er veel te toeristisch uit met mn backpack en daypack (al heb ik aussie style wel mn thongs aan ipv sneakers). Maar het heeft ook zo zn voordelen omdat ik dus al op weg word geholpen voordat ik het hoef te vragen! Sowieso handig omdat kaartlezen ook niet helemaal mn ding is en ik daardoor af en toe gezellig een extra blokje om loop. Gelukkig zijn de trams in de stad gratis. Alleen wel handig om op tijd te bedenken dat die dus ook links rijden en je dus aan de andere kant van de weg moet wachten..


  • 04 November 2015 - 07:55

    Mo:

    Hihi...had helemaal geen update van deze blog gehad dus lees hem nu pas! Maybe is de volgende er al bijna:D Lekker bezig :p ik zie de local al helemaal met jou als een kerstboom onder de arm lopen :DD en wij maar denken dat het daar allemaal zo duidelijk zou zijn Ivm Afrika...blijkbaar is de busvraag een universele ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australie & Nieuw-Zeeland

6 weken backpack-trip!

Recente Reisverslagen:

14 November 2015

Just do it

21 Oktober 2015

Lefties

16 Oktober 2015

Vanalles en niks

13 Oktober 2015

Een goed begin is het halve werk
Jorine

Actief sinds 26 Okt. 2011
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 4019

Voorgaande reizen:

03 December 2016 - 31 Mei 2017

Yoga en azië

12 Oktober 2015 - 25 November 2015

Australie & Nieuw-Zeeland

14 Oktober 2011 - 12 November 2011

Zimbabwe en Mozambique

Landen bezocht: